השנה תלקקו גלידה בזול

    שלמה בן יוסף | צילום: Alessio Damato, ויקיפדיה 1 Comment on השנה תלקקו גלידה בזול
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מחר (יום חמישי) בלילה יחל רשמית שעון הקיץ בישראל. לקראת הגעתה של העונה החמה – הודיע שר הכלכלה נפתלי בנט על מהלך שיביא להוזלת מחירי הגלידות בישראל.

    התהליך הבשיל לאחר הסכמה בין משרדי הכלכלה והחקלאות, בשיתוף מועצת החלב, אשר הובילה להבנות עם רשות המיסים הנוגעות להסרת מכסי יבוא על אבקת חלב לתעשיית הגלידה בישראל. כל הצדדים הסכימו על כך כי טובת הצרכנים בישראל דורשת הסרה של מכסי יבוא על אבקת חלב, בשל העובדה שאלו מייקרים את עלות הגלידה לצרכן. במינהל תעשיות במשרד הכלכלה מציינים כי רשות המסים עדכנה את הצו הנדון והוא נחתם בימים האחרונים על ידי שר האוצר.

    משמעותו של הצו, המורה על הסרת המכס ביבוא אבקת חלב לתעשיית הגלידה הנה מתן היתר המאפשר לתעשיות הגלידה בישראל לייבא אבקת חלב בתנאי פטור ממכס (לצורך ייצור גלידה בלבד).

    עד כה הוקצו לתעשיות הגלידה הקצאות אבקת חלב מתוך המכסות הפטורות ממכס העומדות לכלל תעשיית החלב והמחלבות. כעת, תוכלנה תעשיות הגלידה לייבא אבקת חלב פטורה ממכס מחוץ למכסות אלו. בנוסף לכך, ההקצאות שחולקו עד כה לתעשיית הגלידה מתפנות כעת לחלוקה לתעשיות החלב והמחלבות האחרות ובכך ניתן יהיה לסייע לתעשיות נוספות להוזיל את עלויות הייצור של מוצרי חלב ובכך לאפשר להן הוזלת מוצרים לצרכנים.

    עד היום יכלו תעשיות הגלידה לייבא עד 50% מהתצרוכת שלהם לאבקת חלב ומעכשיו יוכלו להשלים את 50% הנותרים- סה"כ יוכלו לצרוך 100% אבקת חלב לצורך ייצור גלידה בפטור מלא. בשל העובדה שאבקת חלב היא החומר גלם העיקרי בתעשיית הגלידה הציפייה היא שתעשיית הגלידה תוריד את המחירים לצרכן.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שמנת מתוקה וגלידה מה השלב הבא?
      יש לי רעיון הורדת המע"מ בקניית מטוסים פרטיים רק ככה נוכל לשמור על מעמד הביניים!!!